Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru, saglasno čl. 50.  Zakona o zaštiti potrošača kao i da odgovara za nesaobraznost isporučene robe. Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru, odnosno shodno predmetu ugovora koja odgovara opisu i karakteristikama, svojstvima, upotrebi, koji je prodavac dao kupcu.

 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, TR IZI TOYS prihvata obavezu da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 10 dana od prijema reklamacije, odgovori kupcu sa obrazloženjem odluke i predlogom rešavanja.

 

Ukoliko je u pitanju proizvod koji:

  • Po sadržini, kvalitetu i svrsi odgovara opisu prodavca
  • Po sadržini, kvalitetu i svrsi odgovara opisu koje je dalo treće lice u ime prodavca
  • Poseduje potrebna svojstva po zahtevu kupca
  • Poseduje svojstva potrebna za korišćenje uređaja iste vrste

 

Tada je usluga saobrazna ugovorenoj i u tom slučaju zakonska odgovornost TR IZI TOYS ne postoji.

 

Reklamacija zbog nesaobraznosti robe

Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojave neusaglašenosti u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača, molimo Vas da nas obavestite telefonom ili putem e-maila na info@igrackezvrcke.rs.

Kupac je dužan da prilikom prijema robe pregleda robu i proveri njenu saobraznost sa naručenom, te da istakne postojanje nedostataka koji se mogu uočiti pregledom. Kupac ima pravo da  prodavac nesaobraznost robe otkloni opravkom odnosno zamenom u konkretnom slučaju, u primerenom roku.

Prodavac je odgovoran ako je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na kupca tj. u trenutku predaje robe, ili ako se pojavila posle prelaska rizika na kupca ako potiče iz uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na kupca ili je kupac mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.


Otklanjane nesaobraznosti posle isteka zakonskog roka

Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), kupac je sam odgovoran za slanje robe na servis. U tom slučaju, samo on snosi troškove slanja i primanja robe i troškove popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu. Pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu, koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis. Brojevi telefona i adrese svih ovlašćenih servisa možete pronaći u okviru segmenta Prava potrošača.

GARANCIJA 

Garancija predstavlja izjavu proizvođača kojom se potrošaču garantuju veća prava nego što je to propisano Zakonom.  Garantni list se izdaje u pisanoj formi i sadrži sledeće podatke: naziv i adresu davaoca garancije, roba na koju se garancija odnosi, sadržinu garancije i uslove za ostvarivanje prava iz garancije kao i tome da se garancijom ne utiče na prava potrošača u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru. Garanciju izdaje prvenstveno proizvođač, a zatim je trgovac u obavezi da, bez dodatne naknade, potrošaču vrati plaćeni iznos, izvrši zamenu ili popravku ili na drugi način postupi s robom, ako roba ne odgovara sadržini garantne izjave koji se na tu robu odnosio. Međutim, davalac garancije garantuje saobraznost uređaja specifikaciji proizvođača kao i ispravno funkcionisanje samo u slučajevima kada potrošač ispravno rukuje i pridržava se uputstva za rukovanje.

Polazeći od odredbe člana 52. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je dužan da se prilikom zaključenja ugovora o prodaji robe uzdrži od upotrebe izraza „garancija“, ako po osnovu ugovora o prodaji, potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru i drugih prava u skladu sa ovim zakonom. Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru, koja se pojavi u roku od 2 godine od dana prelaska rizika na potrošača. U tom smislu, garancija se moze odnositi isključivo ukoliko potrošač stiče više prava, kada je period odgovornosti trgovca duži od 24 meseca.